Nie mniej, częstokroć zmuszani jesteśmy do podjęcia wyzwania pt. „redukcja” – wszak nadwaga nie bierze jeńców. Zagrożenie dla zdrowia wynikające z nadprogramowych kilogramów jest bardzo poważne.

Odchudzanie można podzielić na dwa fundamenty:

  • dietę
  • trening

Coraz większe znaczenie zdają się mieć również suplementy diety. Ich efektywność, skład i opinie sprawiają, że coraz więcej osób sięgając po środki wspomagające – oczekuje doskonałych rezultatów.

Dieta redukcyjna – krok 1

Zawsze odchudzanie zaczyna rozpoczynać od przeglądu sposobu żywienia. Kontrola naszych nawyków żywieniowych jest absolutnie kluczowa. Należy zweryfikować kalorykę, rozkład makroskładników i jakość produktów. Wszak dieta musi być nie tylko odpowiednio zbilansowana, ale także pełnowartościowa i zdrowa. Dlatego też, nigdy nie rekomendujemy stosowania diet monoskładnikowych i tzw. głodówek. 

Dieta redukcyjna

Trening redukcyjny – krok 2

Trening redukcyjny, a w zasadzie – trening aerobowy, bo właśnie na aerobwach należy oprzeć plan treningowy. Za sprawą aerobów, możemy spalać do nawet 600-700 kcal w ciągu jednej sesji treningowej (około 45 minut). Takich rezultatów nie osiągniemy w żadnym innym przypadku.

Forma treningu aerobowego jest dowolna. Istotne jest jednak to, aby aktywność była:

  • intensywna (minimum 60% max HR)
  • długa (minimum 45 minut)

Suplementacja – krok 3

Na wstępie pragniemy zauważyć, że suplementy diety stanowią tylko formę asysty dla jadłospisu. Trudno zatem mówić o nich jako o fundamencie odchudzania. Nie mniej jednak, ich efektywność zdaje się stale rosnąć.

Najlepszym przykładem skutecznego środka na odchudzanie jest Piperinox – suplement diety z piperyną (i nie tylko), który:

  • ogranicza łaknienie
  • przyśpiesza metabolizm tłuszczów
  • redukuje negatywne objawy odchudzania (pogorszenie samopoczucia)
  • zwiększa poziom energii w organizmie

Piperinox dostępny jest na oficjalnej stronie producenta, tj. Piperinox.pl. Koszt zakupu jednego opakowania Piperinox to zaledwie 169,00 złotych.

Motywacja – niezwykle istotny element dla procesów redukcyjnych

Czy zdajesz sobie sprawę, że odchudzanie to proces finalizowany zaledwie przez 25% osób. Pozostali poddają się, gdyż jest to zbyt wymagające i wyczerpujące. Czemu przegrywają własną walkę o sylwetkę? Co jest za to odpowiedzialne?

Odpowiedź jest banalnie prosta: MOTYWACJA. To właśnie jej zaczyna nam brakować już w pierwszych tygodniach odchudzania. 

Przecież jestem zmotywowany/a!
Wiele osób błędnie pojmuje motywację. Wydaje się nam, że jeśli raz jej nabierzemy to będzie utrzymywać się stale – tj. do finalizacji zadania. Nic bardziej mylnego. Motywacja jest krótkotrwałym zjawiskiem. Brak jej stymulacji skutkuje szybkim wygaśnięciem zdolności do podejmowania działania.

Tym samym, nawet jeśli odczuwamy najsilniejszą motywację to – jest mało prawdopodobne, abyśmy utrzymali ją do końca. Wszak, czynników demotywujących jest mnóstwo. Jak się przed nimi ustrzec?

Jak utrzymać motywację na bardzo wysokim poziomie?

Dlaczego jednym się udaje, a innym nie? Dlaczego niektórzy potrafią schudnąć i doprowadzić odchudzanie do końca?

Jak utrzymać motywację

Same procesy są zwykle bardzo podobne. Sukces uzależniony jest od naszego przygotowania mentalnego – determinacji oraz zapału. Musimy zadbać o to, by mieć jasno sprecyzowany cel, który będzie nas prowadził przez kręte ścieżki. Dlatego też, eksperci ds. motywacji sugerują spisać założenia i cel na kartkę, a następnie umieścić go np. na lodówce.

Bardzo ważnym procesem wspomagającym motywację jest również PLAN. Musisz go posiadać, w przeciwnym wypadku panujący chaos da Tobie zbyt dużą dowolność. Wówczas, w chwili zwątpienia nie możesz odwołać się do planu i po prostu rezygnujesz. Najpierw z diety, później opuszczasz trening, a następnie dochodzisz do wniosku, że to bez sensu.

Aby utrzymać motywację na wysokim poziomie warto wprowadzić tzw. system nagród. Nagradzaj siebie za dobrze wykonaną pracę. Pamiętaj jednak, by nagrody nie miały związku z odchudzaniem (nie mogą dotyczyć jedzenia).