Według wielu różnych badań, najefektywniejszym sposobem na odchudzanie jest zestawienie treningu oraz diety. Czy można pominąć pierwszy element? Czy redukcja zbędnych kilogramów bez treningu jest możliwa?

Jak schudnąć bez treningu?

Otóż, można schudnąć bez realizacji ćwiczeń na odchudzanie. Istotne jest bowiem to, aby zachować odpowiednią proporcję diety względem realizowanej aktywności fizycznej. Innymi słowy – należy dostarczać ograniczoną ilość pożywienia. Dzięki temu, zmusimy organizm do czerpania energii z materiałów zapasowych (tkanki tłuszczowej).

  • Nie głoduj! W związku z powyższym, wiele osób postanawia wykorzystać jadłospisy o charakterze głodówkowym. Są one niepełnowartościowe, co z kolei wpływa negatywnie na kondycję naszego organizmu oraz zdrowie. Dieta powinna mieć obniżony bilans kaloryczny maksymalnie o 200-300 kcal. Przy tym, musi dostarczać wszelkie niezbędne minerały, witaminy i mikroelementy.
  • Zadbaj o ruch! Jeśli koniecznie nie chcesz realizować ćwiczeń na odchudzanie, powinnaś zadbać o solidną dawkę ruchu rekreacyjnego. Sugerowane aktywności to: spacery, jazda na rowerze, basen i inne. Wszystko to, co generuje zapotrzebowanie energetyczne będzie świetnym sposobem na przyśpieszenie odchudzania.
  • Zastosuj suplementację! Suplementy diety pozwalają efektywnie zwiększać spalanie tkanki tłuszczowej i przyśpieszać przemianę materii. Za ich sprawą można faktycznie zwiększyć efektywność odchudzania o nawet kilkadziesiąt procent.
  • Uzbrój się w cierpliwość! Musisz wziąć pod uwagę, że brak treningu to spowolnienie redukcji. Oznacza to, że proces redukcji będzie trwać dłużej, co zmusza Cię do uzbrojenia się w cierpliwość. Można przyjąć, że bez treningu odchudzającego, czas odchudzania zwiększy się dwukrotnie.

Reasumując – można schudnąć bez treningu, ale będzie to wymagało dodatkowych zmian żywieniowych, zwiększenia aktywności fizycznej i zastosowania suplementacji. 

MOTYWACJA DO ODCHUDZANIA

MOTYWACJA DO ODCHUDZANIA – CZYLI CO ZROBIĆ, ABY ZAWSZE BYĆ ZMOTYWOWANYM?

Kiedy w sieci bardzo dużo mówi się o różnego rodzaju dietach i planach treningowych na odchudzanie, mało miejsca pozostawia się równie ważnemu elementowi, a mianowicie motywacji. Wszak, bez niej trudno osiągnąć jakikolwiek sukces.

Odchudzanie – wymagający proces

Odchudzanie z całą pewnością można określić mianem wymagającego procesu. Samodyscyplina i zaangażowanie to cechy, które muszą definiować osobę odchudzającą się. Dlatego też, temat motywacji jest niezwykle istotny w kontekście odchudzania.

Motywacja to nic innego jak zdolność do podejmowania działania w określonych ramach czasowych. Aby jej poziom był dostatecznie wysoki, musisz zadbać o kilka kształtujących ją czynników. Jesteś gotowa/y? Do dzieła!

Odchudzanie

  • Po pierwsze: PLAN
    Aby Twoja motywacja stała zawsze na bardzo wysokim poziomie musisz posiadać plan działania. W praktyce oznacza to, że zarówno dieta, jak i trening muszą być zaplanowane. Im bardziej szczegółowy plan, tym lepiej.
  • Po drugie: CEL
    Zdefiniuj swój cel. Ustal to co chcesz osiągnąć. Pamiętaj, cel musi być możliwie jak najbardziej konkretny. Powinien odpowiadać na pytania: ile chcesz schudnąć, jakie formy wykorzystujesz do odchudzania, w jakim czasie chcesz schudnąć.
  • Po trzecie: MONITORING POSTĘPÓW
    Nic tak nie stymuluje motywacji jak progres. Ustal czas monitorowania postępów. Zaleca się sprawdzać efekty diety i treningu nie częściej niż raz w tygodniu i nie rzadziej niż raz na miesiąc. Korzystaj z miarki, wagi i innych przyrządów, które pozwolą Ci zdefiniować postęp.
  • Po czwarte: NAGRODY
    Realizacja konkretnych założeń powinna być przez Ciebie nagradzana. Nagrodą może być zakup nowej sukienki, wyjście do kina, czy kupno książki. Pamiętaj jednak, że nagrody nie mogą być związane z dietą i treningiem.
  • Po piąte: NIE PODDAWAJ SIĘ
    Im dalej jesteś w swoim celu, tym łatwiej. Jeśli przerwiesz dietę lub trening choć na chwilę, to wrócisz do pozycji wyjściowej. Tego nie chcesz, nieprawdaż?